Zilele vinul.ro. O confirmare, o surpriză şi o dezamăgire

Aşa cum ameninţam vineri, sâmbătă după pranz am executat acţiunea zilele vinul.ro ediţia februarie. Nu am stat prea mult dar am încercat aproape tot ce îmi propusesem. Adică o mică parte din ceea ce era expus la Margo Lounge.
Din păcate nu mi-am luat notiţe aşa că am reconstituit din memorie. Ce a mai rămas din ea, să fiu corect. Îmi amintesc că…
Prima încercare a fost la Domeniile Coroanei, unde am cerut Feteasca Neagră. Din păcate, se pare că nu mai există de ceva vreme, aşa că a trebuit să mă mulţumesc cu un Merlot din 2008.Nu prea a fost pe gustul meu, fiind prea baricat.
A doua încercare mi-a adus confirmarea aşteptărilor în ceea ce priveşte Feteasca Neagră Paganus de la Domeniile Dealu Mare Urlaţi. Mai multe nu spun, pentru că am cumpărat-o şi o voi bea zilele următoare. În oarecare linişte.
De la Crama Gârboiu am băut Feteasca 2009 din gama Bacanta. Nu e un vin rău dar deocamdată e neechilibrat cu tanini puternici, lemn cam mult şi alcoolul neintegrat. De urmărit. La Halewood am fost mulţumit de Feteasca Byzantium, un vin echilibrat, puternic, cu un corp dominat de prune.
Feteasca Neagră de la Agricola Ştirbey a fost surpriza zilei. Nu pentru că nu ştiam că se fac vinuri bune la Ştirbey. Ştiam, şi totuşi m-a surprins nasul şi ansamblul tipic de coacăze şi prune structurat frumos pe un corp mediu. Poate doar lemnul ar fi putut fi integrat mai bine dar e bună şi aşa mai ales că are timp să se liniştească.
La Cramele Basilescu am încercat Eclipse şi Ancestral. Mi-au plăcut ambele, nu am observat mari diferenţe între ele aşa că am cumpărat-o pe prima(şi din cauza preţului) şi va urma un episod Basilescu.
Dezamăgirea a venit de la Vinarte, de unde am degustat Feteasca Neagră Swallowtail 2009 ( cred, dar nu bag mâna în foc pentru an). Din păcate a fost în stilul Villa Zorilor. Adică astringenţă mult prea ridicată, gust de linoleum ud. E drept că băubilă dar totuşi aveam aşteptări mai mari.
Acum câteva vorbe despre Merlot-urile încercate. Bine, nu au fost prea multe. Cupajul de la Corcova mi-a plăcut şi a fost exact aşa cum mă aşteptam ( din ce citisem): echilibrat, corp mediu, stil bordolez. Spre deosebire de Merlot-ul Alira. Care e altceva. Extractiv, glicerios, fructat. Mult mai modern. Cum nu a avut timp de flop-uri, mi-a plăcut.
Cam asta a fost luna acesta. Ne vedem luna viitoare…

Leave a Reply

