Merlot Călăuza, Crama Oprişor

Merlot Călăuza 2009, Crama Oprişor
Sec, 13.5%
Vin cu Indicaţie Geografică Colinele Dobrogei
Lot 0310
12 lei, Real

Rateul pe care l-am înregistrat anul trecut cu Merlotul La Cetate al Cramei Oprisor nu m-a descurajat. Pentru că, vorba aia Vinul care nu te doboară, te face mai puternic™. Dovada o găsiţi astăzi, aici. Aşadar, Călăuza de la Oprişor.

Călăuza este gama superioară celei branduite după Nelu Jder şi cea inferioară Caloianului. Este deci un middle level din gamele entry level. Toate aceste game sunt arondate conceptului central al Cramei Oprişor adică Olteniei Profunde. Un concept general care îmi place. Îmi place şi site-ul rustic.
De pe eticheta secundară am aflat că strugurii provin de pe Colinele Dobrogei. Cum se potriveşte acest lucru cu Oltenia Profundă nu înţeleg. Şi asta nu îmi place. Aşa că am întrebat la Cramă şi am aflat că strugurii au fost cumpăraţi din Dobrogea şi vinul produs şi îmbuteliat la Oprişor. Deci prin Oltenia Profundă acest vin nu mă poate călăuzi dar asta nu înseamnă că nu pot bea un vin decent. Deci să vedem ce este în sticlă.
sursa vinul.ro
Culoare este expresivă, rubinie şi tânără.
Gustul debutează cu astringenţă ridicată, cu fructe pădure, cireşe şi vişine. Apoi se mai echilibrează în pahar şi cireşele domină gustativ. Corpolenţă nu are, dar e plăcut, fructat şi uşor de băut. Poate evolua la sticlă.
Post gustul foarte scurt dominat din nou de cireşe mă face să mă gândesc la un Pinot nu la Merlot.
Un Merlot soft, comercial şi fără pretenţii, bun la 12 lei. În afara lipsei de corpolenţă şi a post gustului foarte scurt mai e de reproşat că nu prea are tipicitate. Partea bună este că nu este forţat prin baricare şi că alcoolul nu se simte.

Leave a Reply

